Rudenėjant.. sveikata pagal Fėją

Posted by KitokiaFeja on 04 Rgs 2009

Paskaičiau įrašą Kaip galvojat stiprinti imunitetą? . Net susimąsčiau. Nieko neįprasto ar specialiai nedarysiu.. tiesiog būsiu kaip visada.

Vaikystėje ir paauglystėje nuolat peršaldavau. Per metus bent kelis kartus. Kadangi nuo vaikystės medicinos enciklopedijas skaičiau vietoj grožinės literatūros, o ir protingų knygų apie augalus rasti buvo nesunku, tai budama kažkur 15kos nusprendžiau, kad už savo sveikatą esu atsakinga pati. Tokiam nusistatymui prireikė net kelių metų.. žinot, vaikui sunku priešintis, kai mama kiša tabletę “kad greičiau pasveiktum”..
Pastebėjimai iš mano nusistatymų ir įpročių:
* Antibiotikams NE! Šie užmuša viską ką reikia ir ką nereikia. Ką sako gydytojai man dzin. Jie žmogų gabalais gydo, o aš holistinio požiūrio atstovė. Priedo šalina simptomus, o ne tikrąsias priežastis. Antibiotikus vartočiau tik tuo atveju, jei pajusčiau, kad nė kiek negerėja nuo to, kaip įpratusi sau gelbėti.. per paskutinius 10 metų taip nebuvo.
* Parazitozei NE! Bet kokie organizme gyvenantys kirminukai varo visą organizmą į uždegiminę būseną ir labai silpnina imunitetą.
* Karštos vonios su aliejais arba nuovirais. Nerealiai geras daiktas. Kartu su arbata man tai pirmoji pakalba peršalus. Pasidarau kelių litrų puodą su stipriu vaistingų žolių nuoviru, susipilu jį į karštą vonią ir ten pagulėjus kiek širdis geidžia einu iš karto miegot. Ryte būnu nauju žmogum.
* Imbieras. Mėgstu arbatas su imbieru, imbierinius sausainius, kartais ir kaip prieskonį naudoju. Jei jaučiu, kad tuoj sirgsiu, tai vartoju šaknį su cukrum (būna pirkti.. 1kg apie 25lt).. po pora gabaliukų maždaug kas pusvalandį-valandą. Jei yra sloga, ją pramuša per pusvalandį ar net greičiau. Aštru, bet jei nepersistengiama pirmą kartą valgant - priprantama, atsiranda net poreikis tokio saldaus aštrumo.. tiesa pusmetį nevartojus pirmi pora gabaliukų šaknies su cukrum oij kokie neskanūs.. :) Imbieras vienas pagrindinių gydomųjų augalų Tibeto medicinoje. Gelbėja nuo daugybės dalykų. Vienas iš poveikių - pagalba imunitetui.
* Smilkalai namie. Tik naturalūs. Mažina bakterijų kiekį ore + šiaip maloniai nuteikia.
* Jokio pykčio. Taip, aš patologiškai nepiktas žmogus. Gyvenime pykau vos kelis kartus. Susierzinimas praeina per kelias minutes.
* Dažnai vėdinami namai. Net ir žiemą pravėdinu, o vasarą praktiškai nuolat praviri langai. Pakankamas deguonies kiekis ore labai naudingas organizmui + išsivėdina iš namų tai, ko lauko ore nebuna.
* Vitaminas C. Vos atvėsta tai būna mano mėgiamas ginklas gulintis rankinuke. Perku tik žirniukais (tie kur po 50mg), vos atsimenu - iš karto sukramtau pora. Stengiuos neviršyti 1g per dieną, bet dažniausiai pamirštu juos taip dažnai kramtyti, tad susidaro keli šimtai mg. Jei daugiau stresuoju, tai nusiperku dar kelis buteliukus tų geltonų rutuliukų ir pasidedu ant stalo, virtuvėje, vonioje, kad dažniau pamatyčiau. Jei suvartojamas didesnis kiekis nei gali organizmas pasisavinti iš karto, vitaminas C pašalinamas iš organizmo.
* Šviežios sultys. Turiu sulčiaspaudę, tad kai atsimenu ir kai netingiu išsispaudžiu sulčių. Ypač patogu, kai tėvai obuoliais aprūpina :D
* Vaisiai ir uogos visus metus. Dabar pusė šaldymo kameros užkišta uogomis :)
* Valgau tai, ką noriu. Norisi 3 šokoladų su kava - vartoju. Norisi 3 litrų mėtų arbatos su varškės sūriu - vartoju. Norisi marinuotų agurkėlių su saldainiais - vartoju! Kad ir kokie būtų keisti norai, juos tiesiog pildau. Man nėra taisyklių kada valgyti ir ką valgyti. Kaip ilgametė praktika man rodo, mano organizmas pats žino, ko ir kiek jam reikia.
* Neužmiršti laikas nuo laiko pajudėti. Mėgstu šokti - tai mano sportas. Namie viena žvakių šviesoje sukinėjuos, tūpčioju, šokčioju, lankstausi ir raitausi iki prakaito :) O dar mano mėgiami poi.. su jais irgi linksma :)
* Nesaugau kūno oram iš lėto vėstant. Kojos ir rankos gaunančios pajusti, jog atėjo ruduo. O va pilvą krūtinę, nugarą ir kaklą stengiuos laikyti šiltai, teisingiau nesušalti iki drebulio. Organizmas prisitaiko iš lėto ir netyčia kažkur sušalus nėra organizmui šoko. (Kontrastingas dušas mazochizmo forma - nepripažįstu. Jei kam patinka, manau, visgi tai geras dalykas)
* Vaikštau basa. Kai tik turiu noro ir galimybių - vaikštau basa. Namie praktiškai visada basa. Pėdose daug aktyvių taškų, kurių masažas, kad ir toks minimalus, kaip vaikštant basom per kiliminę dangą, teigiamai veikia visą kūną.
* Jei skauda pėdas ar plaštakas - nenumoju ranka. Sudžok žinios leidžia numanyti į ka reiktų atkreipti dėmesį kūne.
* Visada, visur ir visokių… daug daug arbatų. Turiu nemažą arbatų (apie 40 rušių) ir prieskonių (apie 30 rūšių) kolekciją, kuri nuolat atnaujinama ir papildoma.
Čia kaip ir su maistu - geriu tai ko norisi. Kartais koks indelis stovi kelis mėnesius neliestas, o paskui per savaitę jo nelieka. Jei ne per dažnai - kava yra gerai. Ji sukeldama stresą organizmui suaktyvina žmogaus resursų naudojimą . Kai jaučiu, kad reikia kūnui kelt aliarmą - geriu kavą.

Mano arbatynas.. keliom eilėm..

Esu įsitikinusi, kad mūsų kūnai perspėja mus apie ligas dar prieš tai, kai susergam. Laiku išgirdus tai ką sako organizmas galim ir negulėti varvančiom nosim, plystančiom galvom… ar atsakiusiais kuriais nors organais.

Sveikata.. pagal Fėją

Kopijuoti viešai paskelbtą tekstinę, vaizdinę, garsinę ir kitokio pobūdžio medžiagą pateiktą šiame tinklapyje galima tik pridedant nuorodą į tinklapį (blogą).

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Patiko (0)

Rodyk draugams

Comments

16 Responses to “Rudenėjant.. sveikata pagal Fėją”

  1. Ryszard Rudy on Rugsėjis 4th, 2009 17:07

    + Buvo labai malonu skaityti.
    Jei kazkas patarimo paprasys del imuniteto, tai duosiu nuoroda i sita bloga.
    Sakai sveika basai vaikscioti? Isbandysiu - gal patiks. ;]

  2. punktyras on Rugsėjis 4th, 2009 22:14

    Puikūs patarimai. Tik vitaminą C patarčiau ne kramtyti, o nuryti, nes rūgštis suės dantis. Garantuotai.

  3. Ryszard Rudy on Rugsėjis 4th, 2009 23:37

    O aš išvis patarčiau vartotį jį nutarliu pavidalu. Vaisiuose ir daržovese. =]
    Jei reik patarimu, gali į mane kreiptis - kažkiam iš Men’s Health numeriu skaičiau apie tai. Su mielu noru pasidalinsiu! ;]

  4. KitokiaFeja on Rugsėjis 5th, 2009 02:00

    Punktyras -> as tiek baisiu dalyku darau savo dantim.. kad tiesiog profilaktiskai kas pusmeti-metus einu pasilopyti :D tai cia vienas punktelis nieko ypatingo..

    Ryzas-> metus dirbau rusu vitaminu kompanijoj, kuri dare maisto papildus is zoliu atsizvelgdama i auginimo salygas, menulio fazes skinant augalus ir pan. Teko buti kazkuo panasia i marketingiste, tai skaiciau daug daug daug, kad zinociau su kuo is tikro dirbu ir ka ten kruto turim.. tuo labiau, kad man tai buvo idomu. Tad turiu itarima, kad turiu truputi daugiau info apie vitaminus, ju saltinius ir tarpusavio saveika. :) Sorry, kad ir koks tu apsisvietes, siuo klausimu tave perspjaunu :P

    Zinodama savo mitybos iprocius zinau, kad vitamino C man visgi truksta. Ir nezadu valgyti kazka ko nesinori vien tam, kad kazkur yra vitamino C, nes be jo yra dar daugybe medziagu, kuriu perteklius sunkina kitu medziagu pasisavinima.. o perkant is parduotuves vaisius, darzoves ar ka tik nori yra papildomai daug visokios chemijos, kuri organizmui ne i nauda.

  5. Ryszard Rudy on Rugsėjis 5th, 2009 10:08

    Ne buk tokia isitikinusi, kad zinai daugiau uz mane. Pasalinis patarimas niekada nepakenks. ;]
    As tiesiog siulau paexperimentuoti su maistu o ne pulti kazka valgyti kad papildytum vitamino C kieki savam kune. Visada atrasti kazko naujo galima. Nepabandes - nezinosi. =]

  6. Ryszard Rudy on Rugsėjis 5th, 2009 11:24

    Bet anyway, manyk apie mane kaip tau patogu. ;]

  7. vetytaametyta on Rugsėjis 5th, 2009 11:55

    Arbaru lentyna - pagarbos verta… As viena eilute tepripildau :-)

  8. vetytaametyta on Rugsėjis 5th, 2009 11:56

    +1

  9. Ievos nuomone on Rugsėjis 5th, 2009 12:42

    super tekstukas :)

  10. lorencapelegrini on Rugsėjis 6th, 2009 17:24

    dėl antibiotikų tu neteisi. Jų veikimas ir pagrįstas tuo, kad šalina priežastį - žudo bakteriją, kuri sukelia ligą. Tik, deja, bent jau Lietuvoje retai išaiškinama, kokia čia bakterija ir kokiam antibiotikui ji jautri. o dar dažniau gydomos visai ne bakterinės infekcijos - kas yra tikras nusikaltimas.

  11. KitokiaFeja on Rugsėjis 6th, 2009 19:43

    Bakterijai atsirasti ir suveseti reikalingos tam tikros salygos, iskaitant organizmo nesugebejima su jomis kovoti. Tai kad uzmusi blogas bakterijas nepasalina organizmo nesugebejimo su jomis kovoti, bet ir pasalina bakterijas, kurios naudingos organizmui. Ta proga organizmas tampa dar labiau neapsaugotas. Antibiotikai viena pagrindiniu priezasciu, kodel dabar daugybei zmoniu budinga disbakterioze. O tu poros kilogramu mikroorganizmu mum reikia tam, kad galetumem normaliai funkcionuoti.
    Priedo bakterijos mutuoja, su laiku tampa atsparios antibiotikam ir jie jau nebepadeda. Manoma, kad butent antibiotikai sukure tokias bakterijas, kurios atsparios viskam ir beje su laiku sukukelia mirti zmogui. Ir jos perduodamos per lytejima. Amerikoje tai jau darosi rimta problema.
    Antibiotikus dabar israsineja lengva ranka vos ne bet kokiu atveju.
    Ir siaip tradicine medicina daugeliu atveju, mano akimis, yra tikras blogis. Kad ir tais 10% atveju is visu diagnoziu, kada blogai diagnozuojamos ligos… ar gydant viena zmogus mirsta nuo kitko.

  12. Ryszard Rudy on Rugsėjis 6th, 2009 23:01

    Fėjos komentaras -> wau, to nežinojau, labai įdomu. =]

  13. fetišistinės mergaitės on Rugsėjis 7th, 2009 18:41

    vitaminas c yra mano megiamiasias vitaminas:D jauciu keistai nuskambejo, bet as vis mamai kartoju, kad man reikia reikia reikia vitamino c, o ji tada keistai i mane ziuri. bet vitaminas c ne tik imunitetui labai labai gerai, ne tik skanu (bent jau man), bet ir oda skaistina!

    Kotryna

  14. KitokiaFeja on Rugsėjis 7th, 2009 19:07

    Vitaminas C gerai del daugelio dalyku :) kam idomu tas internete pasiskaitys.

    Beje, tai ir mano megiamiausias vitaminas :D vienintelis kuri atsimenu laikas nuo laiko suvartoti

  15. Ryszard Rudy on Lapkritis 13th, 2009 04:22

    Gerai kad laikas nuo laiko, nes daktarai vis dažniau minėja vitamino C perdozavimą, kuriuo požymiai prasideda nuo pykinimo, stipraus šlapimo kvapo (kuni…lingusas tik po vonios :D), burnos išopėjimas, dujos, skrandžio veiklos sutrikimas. Vėliau tai gali priversti iki inkstų akmenukų, vitamino B-12 trūkumu, vario trūkumu ir padidėjusiu poreikiu deguoniui. O jei jau duomina ilgesnio laikotarpio simtomus tai: Ūminis dešinia-pusis konjunktyvitas, inkstų ligos, cukrinė (yieks!) ir Hipoglikemija. =]
    Bet spėju, tu jau tą viska žinai. ;]

  16. transferfactor on Spalis 29th, 2010 22:08

    Sveiki, atsitiktinai uzklydau i sita puiku straipsni:) jei kas domisi imuniteto atstatymu, sustiprinimu, butinai uzsukite i mano puslapi arba rasykite imuniteto.stiprinimas@gmail.com klauskite, atsiusiu info apie max imuniteto subalansavima NATURALIU BUDU. SALUTINIS POVEIKIS - 0!
    Bukite sveiki:)

Leave a Reply