Krizė kitaip pagal Kitokią Fėją..

Posted by KitokiaFeja on 06 Rgs 2009

Krizė.. Šį žodį dabar kartoja kas netingi. Mano akimis krizė atrodo kiek kitokia. Bet apie viską iš pradžių.

Kažkada, kai skaičiau protingas knygutes, radau teoriją, kad visuomenėje kultūra ir materialinės vertybės eina kaip dvi prasilenkiančios sinusoidės: kuo aukštesnė kultūra, tuo materialiniai dalykai mažiau vertinami, o kuo aukštesniame lygyje materialinės vertybės, tuo mažiau dėmesio skiriama kultūrai.

Įdomumas tame, kad dabar turime dvigubą krizę. Beveik visas, na gerai, pusė pasaulio, buvo materialinės kultūros pakilime, kai viskas kas svarbiausia tai pinigai ir visokios “šmutkės”. O dabar gavom ties čia krizę. Mentalinė-ekonominė krizė :) Buvo ir anksčiau tokių krizių, bet pirmą kartą tokio pobūdžio krizė yra pasaulinė. Taip net pamąsčiau.. jei dabar nemažai žmonių nebeturi nieko.. kad bus toliau? grįš tie žmonės prie ne materialių dalykų, ar toliau svarbiausias dalykas pasaulyje bus pinigai? Antras variantas pavojingas.. nes žmogus jau neturintis ką prarasti yra piktas, agresyvus ir pavojingas.. o tokių žmonių armija? Jaučiu.. bus “linksma”.. :)


Papildymas:

Neskaitantiems komentarų.. Manasis komentaras (atsiprašau dėl lietuvybės, kablelių ir pan. :) ):


Dabar kaip niekad yra daug galimybiu tobuleti dvasiskai, tai gal cia jokios kulturines krizes nera?

Esu prie tu pesimistu, kurie mano, jog pasaulis juodas su keliais sviesesniais taskiukais.

Taip, yra galimybes susipazinti su tibeto isminciais.. tam reikia interneto arba keliones, norint Indijoje apsivalyti irgi keliauti reikia, norint skaityti literatura reikia knygos (daug knygu) arba interneto… Ir visam tam reikalinga smulkmena - pinigai. .. Kuriuos daugelis zmoniu mieliaus isleis skanesnes duonos kasniui, grazesniam drabuziui, kelionei prie kokios juros ar dar kur, nei naujos idejos patalpinimui savo galvoje. Tuo labiau, norint gaudyti dvasingas idejas, skaityti teisinga literatura reikia tureti laiko..
Moteris besikelianti 6 ryto, kad pagaminti pusrycius vyrui, sau, vaikam, susisukuotu pasidazytu ir 8 ryto butu darbe, visa diena atidirbusi, grizusi namo dar pagaminusi valgyti, pasitvarkiusi namuose, gal paruosusi kazkoki pusfrabrikati rytui, prabegom pabendraujanti su vaikais, ir dar is paskutiniu jegu atiduodanti savo aistra vyrui.. na nelabai turi jegu, noro ir galimybiu dometis dvasiniais dalykais.. Jei ir gali, tai neturi kada net nusipirkti dvasinio tobulejimo..
Vyras dirbantis virsvalandzius, dar pasportuojantis, kad lasiniais neaptektu ir geriau jaustus, griztantis i namus tik todel, kad ten yra lova.. Irgi paprastai jau neturi noro dometis dvasiniais dalykais..
Galu gale pavarges zmogus tampa irzlus.. stresuoja.. O tam, kad sumazinti stresa.. roboteja..
Jausti sioje visuomeneje nenaudinga.. tiketina, kad anksciau ar veliau pareis sveikata.. nuo nervu ir sirdies skausmo..
Tai ir yra kulturine krize materialineje visuomeneje. …
Visur yra isimciu.. Ju yra ir cia.. O per miliardus humanoidu tu isimciu visai jau nemazai pasitaiko, bet visgi tai isimtys, o ne pagrindine visuomenes mase.
Kadangi vis daugiau zmoniu praranda materialinius dalykus, naturalu, kad bent mazyte dalis ju pradeda pasidometi ir dvasiniais.. tuo labiau, kad nera ka veikti.. ir priespaskutini lita isleidzia puodeliui arbatos su draugu, tam kad pakalbeti tarkim apie Šambalos egzistavima… O kai kurie turi pinigu, pamato, kad viska galima nusipirkti uz pinigus, iskaitant zmogaus gyvybe, moters svelnuma, skanias vakarienes namie.. ir viskas tik del popieriuku, o ne del zmogiskumo.. pamato, kad viskas aplink tik amzinas teatras, amzina iliuzija maitinama tais popieriukais (del to ir sakau, kad esame iliuzine visuomene, o as viena dalimi iliuziju Feja, nes man patinka kartais tas iliuzijas pagriauti.. o kartais ir kurti)… ir po tokiu potyriu pradeda bjauretis nuzmogejusiais, surobotejusiais aplinkiniais.. ir pradeda ieskoti dvasiniu tiesu..
Cia kaip Matricoj.. gyventi iliuziju pasaulyje paprasciau ir daznai maloniau, nei zinoti tiesa..

 

Kitokia.. Fėja

Kopijuoti viešai paskelbtą tekstinę, vaizdinę, garsinę ir kitokio pobūdžio medžiagą pateiktą šiame tinklapyje galima tik pridedant nuorodą į tinklapį (blogą).

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Patiko (0)

Rodyk draugams

Comments

20 Responses to “Krizė kitaip pagal Kitokią Fėją..”

  1. Ryszard Rudy on Rugsėjis 6th, 2009 13:34

    http://www.youtube.com/watch?v=G7yFQ8LaPus

    Šeip jau įdomu yra. Bet jei krizė, tai ne reiškia, kad reikia pulti į neviltį. Patariu visiems likti geroje nuotaikoje ir žiūrėti vienas kitam į sielą. =]
    O jei pradės kilti nematrialinės vertybes - aš už. Nors dabar mas turime moralinių/fizinių vertybių košė. Vieni žmonės vertina kitus pagal jų turtą, kiti pagal asmenybė arba vienos poros gyvena (ar turi santuoka) pagal apsiskaičiavimą, kitos poros sunkumuose su meile. Vieni savo draugu rate nori matyti kietus zmones, kiti tuos, kurie yra jiems malonus. Arba naujo darbuotojo įdarbinimas - vienni nori patyrusio specjalisto, kiti įdarbina jaunus darbuotojus ir išvysto juose savuosius specjalistus. Skirtumas manau yra ateities planavime. Vieni turi pesimistini(blogi prognozai - reikia lengvo budo), kiti optimistini(terpenije i trud vsio peretrut - svarbu neprarasti savo laimes). Krizei visiems linkiu prisirinkti tos laimes ir optimizmo.

  2. Zarra on Rugsėjis 6th, 2009 15:34

    Kol neperskaičiau šio įrašo, net nesusimąsčiau, kad kulturinei krizei, atsiradusiai ankčiau nei materialinė, niekas pernelyg daug dėmesio neskyrė. O susidėjus abiejoms krizėms į vieną didelę pasaulinę krizę, kilo visuotinė panika, daugiausia dėl materialinių dalykų, mat, reikia pripažinti, dauguma žmonių brangina būtent juos, o ne tikrąsias vertybes.
    Aš, kaip ir įrašo autorė, tikiuosi, kad, krizei praėjus, žmonės užmirš pinigus ir grįš prie dvasinių dalykų.

  3. Ryszard Rudy on Rugsėjis 6th, 2009 16:07

    Asmeniškai, aš už tų dvėjų (dvasinių ir materjalinių) vertybių harmoniją. Mums reikia ir to ir kito. Svarbu vieno kitu nekeisti. =]

  4. ilgius on Rugsėjis 6th, 2009 16:23

    priklauso nuo vertinancio poziurio tasko - krizes/pakilimai - tik galvoj

  5. vetytaametyta on Rugsėjis 7th, 2009 08:51

    +1

  6. algdas on Rugsėjis 7th, 2009 10:32

    KRIZĖ atėjo ir praėjo, o lieka ŽMOGUS, svarbu, koks žmogus - sustiprėjęs, “pasikaustęs”, kažko išmokęs ar eilinė asmenybė. Gal čia ir “asmenybė” žodis nelabai tinka.

  7. Dovydas on Rugsėjis 7th, 2009 13:40

    Man atrodo, kad ekonominės krizės visuomet būna dvigubos. Kaip ir rašei, jei visuomenė daugiau dėmesio skiria ekonomikai, nuvertėja kultūra. Jei ekonomika ištinga krizė, tai nuvertėjusiomis lieka abi sritys:)

  8. KitokiaFeja on Rugsėjis 7th, 2009 14:22

    Dovydas-> Ne visai..
    Pvz., karo atveju zmones kad ir kaip skurdziai gyvena, kad ir kokie ziaurumai karo lauke ir uz jo, kad ir kaip vargsta ekonomika ir zmones badauja, bet egzistuoja kazkokios vertybes.. pavyzdziui, zuvus tevam, seima net ir pusiau badaudama paima pas save dar kelis vaikus (cia ne viena istorija praktikoj zinau), rizikuodami savo ir seimos gyvybem padeda tarkim zydam, meile liejasi is sirdziu per krastus, nes nezinai ar tavo mylimasis ryt dar bus gyvas (sexas su pavojaus pojuciu visais laikai veze ir veza, o tuo labiau su mintimi “ryt to nebebus”) , o mylintieji raso meiles kupinas poemas savosiom meilem ilgiausiais laiskais… ir t.t. ir pan.. O dabartineje situacijoje.. “homus homini lupus est..” .. ir karas kazkaip itariu cia nepagelbes tos romantikos ir zmogiskumo grazinimo klausimu..

    Dar viena (pagrindine) smulkmena, kad pirma karta per paskutinius kelis tukstanciu metu, o gal ir apskritai zmonijos istorijoje, tokia krize yra pasauline. Globalizacijos itaka..

  9. Frėja on Rugsėjis 7th, 2009 16:11

    Gaila, kad šis įrašas toks paviršutiniškas. Taip, yra visokių žmonių, kurie įsitikinę, kad materija yra jų gyvenimo pagrindas arba kūniškiems malonumams, t.y. jutiminiam pasauliui skiria pirmenybę, tačiau ne visi yra brandžios dvasios ir ant jų pykti tiesiog beprasmiška.Todėl man kyla klausimas, kodėl reikia akcentuoti ir koncentruotis į tai, kas margame pasaulio paveiksle yra tik keli maži juodi taškeliai? Kodėl reikia gilintis į tai, kas neigiama, destruktyvu, kai yra tiek daug gerų dalykų, bet tokiuose įrašuose liekantys nuošalyje? Juk be abejo, Tu esi tai, į ką kreipi savo dėmesį… Dabar kaip niekad anksčiau (tos pačios globalizacijos dėka) kiekvienas žmogus lengvai gali gauti tai, ko reikia dvasiniam tobulėjimui. Dabar kiekvienas norintis ir trokštantis gali susipažinti su Tibeto išminčiais, apvalyti savo sielą Indijoje, turėti savo dvasinį mokytoją, net skaityti literatūrą, apie kurią tik kažkada galėjai pasvajoti, o dabar ji net lietuvių kalba. Visų taip garsiai ir su pasibaisėjimu minima “krizė” tėra tik palankių aplinkybių visuma. Kam tos palankios aplinkybės? Ogi susiimti ir dvasiškai tobulėti :)Asmeniškai aš, matau ne kultūros nuosmukį (nebent jūs kultūra laikot daugybę meno galerijų ir renginių… aš tai ne), o atvirkščiai kilimą! Dabar, kaip niekada, tiek daug žmonių įvairiuose pasaulio kraštuose meldžiasi, prašo taikos, stengiasi pozityviai mąstyti, tiesiog eiti dvasiniu keliu, apvalyti savo karmą… taigi ar tai tikrai krizė? :)

  10. KitokiaFeja on Rugsėjis 7th, 2009 16:48

    Norint rasyti ne pavirsutiniskai reiktu rasyti ilga ilga irasa, o gal ir visa knyga. Sis blog’as skirtas man pasizymeti savo mintis, bet tuo paciu neuzmirstant, kad kartkartem atsiranda paskaitanciu.

    Taip, dar niekad nebuvo tiek daug besimeldzianciu uz taika.. kaip dar niekad nebuvo siam pasaulyje tiek daug zmoniu. Bet net ir tokie gerio saugotojai kaip Šaolino vienuoliai jau kuria savo branda ir i vienuolyna einama su tikslu tapti zvaigzdemis - dalyvauti pasauliniame ture.

    Esu prie tu pesimistu, kurie mano, jog pasaulis juodas su keliais sviesesniais taskiukais.
    Norint isardyti kazkoki mechanizma nori nenori suzinai is ko jis susideda.. Jei atsirado bent vienas zmogus, kuris perskaites pamaste, kad is tikro dvasines vertybes pries materialiasias vis labiau ir labiau blanksta, mano irasas pasieke tiksla.

    Taip yra galimybes susipazinti su tibeto isminciais.. tam reikia interneto arba keliones, norint Indijoje apsivalyti irgi keliauti reikia, norint skaityti literatura reikia knygos (daug knygu) arba interneto… Ir visam tam reikalinga smulkmena - pinigai. .. Kuriuos daugelis zmoniu mieliaus isleis skanesnes duonos kasniui, grazesniam drabuziui, kelionei prie kokios juros ar dar kur, nei naujos idejos patalpinimui savo galvoje. Tuo labiau, norint gaudyti dvasingas idejas, skaityti teisinga literatura reikia tureti laiko..
    Moteris besikelianti 6 ryto, kad pagaminti pusrycius vyrui, sau, vaikam, susisukuotu pasidazytu ir 8 ryto butu darbe, visa diena atidirbusi, grizusi namo dar pagaminusi valgyti, pasitvarkiusi namuose, gal paruosusi kazkoki pusfrabrikati rytui, prabegom pabendraujanti su vaikais, ir dar is paskutiniu jegu atiduodanti savo aistra vyrui.. na nelabai turi jegu, noro ir galimybiu dometis dvasiniais dalykais.. Jei ir gali, tai neturi kada net nusipirkti dvasinio tobulejimo..
    Vyras dirbantis virsvalandzius, dar pasportuojantis, kad lasiniais neaptektu ir geriau jaustus, griztantis i namus tik todel, kad ten yra lova.. Irgi paprastai jau neturi noro dometis dvasiniais dalykais..
    Galu gale pavarges zmogus tampa irzlus.. stresuoja.. O tam, kad sumazinti stresa.. roboteja..
    Jauti sioje visuomeneje nenaudinga.. tiketina, kad anksciau ar veliau pareis sveikata.. nuo nervu ir sirdies skausmo..
    Tai ir yra kulturine krize materialineje visuomeneje. …
    Visur yra isimciu.. Ju yra ir cia.. O per miliardus humanoidu tu isimciu visai jau nemazai pasitaiko, bet visgi tai isimtys, o ne pagrindine visuomenes mase.

    Kadangi vis daugiau zmoniu praranda materialinius dalykus, naturalu, kad bent mazyte dalis ju pradeda pasidometi ir dvasiniais.. ir priespaskutini lita isleidzia puodeliui arbatos su draugu, tam kad pakalbeti tarkim apie Šambalos egzistavima… O kai kurie turi pinigu, pamato kad viska galima nusipirkti uz pinigus, iskaitant zmogaus gyvybe, moters svelnuma, skanias vakarienes namie.. ir viskas tik del popieriuku, o ne del zmogiskumo.. pamato, kad viskas aplink tik amzinas teatras, amzina iliuzija maitinama tais popieriukais (del to ir sakau, kad esame iliuzine visuomene, o as viena dalimi iliuziju Feja, nes man patinka kartais tas iliuzijas pagriauti.. o kartais ir kurti)… ir po tokiu potyriu pradeda bjauretis nuzmogejusiais, surobotejusiais aplinkiniais.. ir pradeda ieskoti dvasiniu tiesu..
    Cia kaip Matricoj.. gyventi iliuziju pasaulyje paprasciau ir daznai maloniau, nei zinoti tiesa..

  11. vetytaametyta on Rugsėjis 7th, 2009 17:06

    +1 ir uz paskutini komentara :-)

  12. KitokiaFeja on Rugsėjis 7th, 2009 17:23

    Del paskutinio mano komentaro reikia dekoti Frėjai, jei ne ji, komentaro nebutu. Aciu.

  13. fetišistinės mergaitės on Rugsėjis 7th, 2009 18:38

    pasijutau kalta, kad noriu kablu…:D bet siaip tai tu teisi. man siaubingiausia yra tai, kad kai kurie mano, jog viskas nuperkama uz pinigus.
    +

    Kotryna

  14. Frėja on Rugsėjis 7th, 2009 21:29

    Labai įdomi diskusija užvirė :) Smagu! Taip Tibetas ne visiems lengvai ir paprastai pasiekiamas, taip pat ir literatūra kainuoja (bent jau 14Lt abonentinis mokestis į biblioteką). Bet kiek kainuoja meditacija iš ryto? Man nieko… Kiek kainuoja valantis dantis, geriant arbatą, vairuojant kartoti maldą, mantrą, kažkokius tai teiginius, svajones? Vėl gi nieko. Taip pat kiek kainuoja sąmoningai pasirinkti pozityvų mąstymą? Pastebėjau, kad žmonės, kurie sako, kad nėra laiko dvasiniam gyvenimui, dvasiniu keliu ir neina. Ir ne tik, kad neina, bet juo ir nenori eiti, geriau kartoti, kad krizė ir taip labai sunku… Taip pat pastebėjau, kad žmonės skiriantis bent 15 minučių prieš miegą gražiems dalykams (paskaityti mistikų raštus, pakartoti įkvepiančius teiginius - kas visiškai nieko nekainuoja) sumažina savo stresą, spėja nuveikti daug daugiau darbų, nes yra ramūs, jų siela harmoninga, todėl kartu ir šeimyninis gyvenimas tampa harmoningesnis (ir vakare sugulus nebereikia atiduoti paskutinių jėgos lašus - meilė liejasi laisvai). Tad vėl gi noriu paklaust, ar pinigai tikrai yra ta ašis, aplink kurią sukasi pasaulis? :)

  15. KitokiaFeja on Rugsėjis 7th, 2009 22:46

    Man taip pat smagu skaityti konstruktyvius komentarus :) Vien jau aname savo komentare netiketai pagimdziau pora sau paciai idomiu minciu :) Megstu debatus.

    Tavo pozicijai visiskai pritariu. Apie tai jau netgi rasiau: http://kitokiafeja.blogas.lt/gyventi-norincio-zmogaus-uzmusti-beveik-neimanoma-113.html
    (paskutine pastraipa atitinka tavo mintis)

    Siaip tam, kad kartoti mantras, ir tobuleti dvasiniu keliu butent ta linkme reikia kazkuo tiketi..
    O dievo gi nera. Ar ne taip mum ir musu tevam kale sovietu sajungoj bunant? Zmogus gi pats dievas.. Ne? Bet gi dieva zaidzia - naujas gyvybes formas kuria, sprendzia kas gyvens, o kas ne.. Ir mes gi patys atsakingi uz SAVO planeta. :)
    Zmogui patinka buti aklam, kurciam ir bejausmiui. Patinka del savo bedu apkaltinti ka nors kita ir butent tokiu budu (ne)spresti savo problemas. Patogu gyventi pasaulyje kur is akies gali ivertinti ant kiek zmogus yra geras. Jei turi gera darba, gera masina, gerai ir skoningai rengiasi ir dar gerai atrodo - zmogus geras. Charakteris? Lovoj tai beveik nesvarbu. Sexas svarbu. Jus apie ilgalaikius santykius? Cia atgyvena. Kam kankintis su viena, kai gali tureti ne viena. Negali? tada vienos uzteks. Charakteris nera baisiai svarbus. Vis tiek retai matysi - daug darbo. A jei ka, visad gali iseiti pas kita.
    ..Gi taip gyventi ir vertinti daugeliui tiesiog paprasciau. O tai dar galvoti apie visokias karmas šmarmas.. nei vietos mintyse nera nei laiko. Laikas gi pinigai. O pinigai yra gerai.
    Tas kam nemokamos, bet tuo paciu neikainojamos smulkmenos yra nieko vertos, tiem kam visokie dvasingumai yra tiesiog nesamones, o jausmai silpnumo apraiska.. tiem viskas ko reikia, tai geras darbas, grazus nerekaujantis partneris ir daug pinigu.

    Frėja, tai ka aprasei turetu buti asis.. Bet visgi pasaulis sukasi aplink pinigus..

  16. tadaskornelis on Rugsėjis 7th, 2009 23:02

    Geras įrašas kaip ir po jo sekančios diskusijos. :)
    O vistik aš irgi linkęs sutikti su KitokiaFėja, kad daugelis dalykų pasaulyje vis dėl to siejasi su pinigais, o kai nėra harmonijos su dvasiniu tobulėjimu tada atsiranda kažkas panašaus į “krizę”. :) Surobotėjimas visuomenėje, sistema atbukina individą. Čia ilga diskutuot galima… :)

  17. KitokiaFeja on Rugsėjis 7th, 2009 23:11

    Manau diskusijos uz irasa geresnes :D
    o diskusijos i tema cia labai pageidautinos.. kad ir be pabaigos ir labai ilgos :)

  18. Frėja on Rugsėjis 8th, 2009 11:10

    Na, jei pageidaujamos, tai nesikuklinsiu ir dar kartelį išsakysiu kylančias mintis… Rodos, kad diskutuojame apie visiškus kraštutiniškumus - arba labai blogai (pasaulinė kultūros krizė) , arba itin gerai (pakylėjimas dvasiniame kelyje). Giliau pažvelgus mūsų diskusijoje tarsi bandoma išsiaiškinti, ar žmogus iš prigimties yra geras, ar iš prigimties yra blogas. Tai bandoma padaryti jau tiek tūkstančių metų, kad geriau neverta prieiti vienos išvados (to nepadarė kinų filosofai, tai negi mes internautai pajėgsime?…) Tačiau kaip bebūtų (geras ar blogas gimei), bet aplinka daro milžinišką įtaką mūsų gyvenimams, tad geriau ją skaidrinti, sąmoningai daryti gražesnę. Realiame gyvenime įvairios hipotetinės situacijos veikia kiek kitaip (nėra nei absoliučiai gerų, nei absoliučiai blogų žmonių), pasirinkdamos vidurio kelią. Taigi net ir vidurinio sluoksnio eilinis žmogus jau yra kitoj barikados pusėj nei “krizė”, jei mąsto bent 51% visos paros laiko pozityviai, elgiasi maloniai, mandagiai, kantriai… Nuo tokių mažų gražių poelgių prasideda charakteris (kuris ir seksualiniame gyvenime yra svarbus, o apie tai galėtų net visa atskira tema būti), o charakteris, kažkur esu girdėjusi, yra mūsų likimas. Tad būkime savo likimo kalviais :D

    P.s. Meditacijai reikia tik tikėjimo, kad Tau to reikia. Iš savo patirties žinau, kad tai nebūtinai turi būti susiję su religija, tik kas nori,kam patogiau, ką intuicija paskatina, tas ir randa sąryšį.Taip pat ir mantrų yra įvairių - gali kartoti “Rama Rama”, o tai reiškia “Ramybė ramybė”. O juk vidinės ramybės reikia tiek tikinčiam, tiek ir ne… Ar čia sovietai kalti?.. Turbūt “krizės” ir prasideda tada, kai žmogus negeba prisiimti asmeninės atsakomybės - geriau jau sovietai dėl visko būna kalti ir ta nelemta krizė..

  19. Marija on Liepa 14th, 2010 10:08

    Galima kalbėti, mąstyti ir net svajoti, bet norint vienaip ar kitaip judėti atsimušama į tą stiklinį gaubtą, po kuriuo mes gyvename…Dauguma mūsų nėra laisvi, nors laisvę ir išsikovojom prieš 20 metų…Reikia ieškoti išeities- jums Fėja turėtų pavykti.Sėkmės jums.

  20. Kathryne Braggs on Gruodis 16th, 2011 08:55

    Does your site have requirements for syndication of your content?I would be interested in translating a few of your content into Russian for my sites subscribers, and wondered what your stance on this would be. We will of course include a link back to your site.

Leave a Reply